3. Тестові
завдання на встановлення відповідності
Цей формат належить до категорії логічних пар і
називається ще форматом розширеного вибору. Завдання цього типу складається з
інструкції-завдання та двох колонок, у яких частини матеріалу позначено буквами
(ліворуч) і цифрами (праворуч). Треба співвіднести цей матеріал і поряд з
буквою записати цифру (декілька рядків із цифрами зайві).
Наприклад:
1)Установіть відповідність між реченнями та їх характеристиками:
Односкладне
речення |
Приклади |
1
означено-особове 2
неозначено-особове 3
узагальнено-особове 4
безособове |
А
З
гармат по горобцях не стріляють. Б
Кругом
гомоніли, вешталися, лагодилися до чогось. В
Можна
вибрать друга і по духу брата, та не можна рідну матір вибирати. Г
Довго
спали вітри у ярах на припоні. Д
Буду
хлібом і цвітом ділитись, відчиняти ворота гінцям. |
|
А |
Б |
В |
Г |
Д |
1 |
|
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
|
4 |
|
|
|
|
|
2) Установіть відповідність між творами та їхніми
авторами:
Назва твору |
Автор |
1. “Енеїда” 2. “Чорна рада” 3.
“Кайдашева
сім’я” 4.
“Собор” |
А. О.Гончар Б. П.Куліш В. І.Котляревський Г. П.Мирний Д. І.Нечуй-Левицький |
|
А |
Б |
В |
Г |
Д |
1 |
|
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
|
4 |
|
|
|
|
|
Види
відкритих тестових завдань:
1.
Тестові завдання з пропусками
·
Вставте
пропущений розділовий знак.
·
Вставте
пропущену букву в подані слова.
2.
Тестові завдання на доповнення
·
Допишіть
прізвище письменників, яких не вистачає в логічному ряду: М.Рильський,
М.Зеров, П.Филипович, …
·
Продовжіть
фразу: Головний мотив твору називають …
3.
Завдання з короткою відповіддю
·
Запишіть
форму орудного відмінка іменника МОЛОДЬ.
·
Укажіть
рік виходу “Енеїди” І.П.Котляревського.
·
Визначте
стиль поданого тексту.
4. Завдання
з розгорнутою відповіддю
Таке завдання перевіряє, як учні
засвоїли комунікативну лінію програми, сформованість їхньої мовленнєвої
компетенції. Учень мусить побудувати письмове висловлення, що передбачає
обґрунтоване доведення (через ствердження чи спростування) запропонованої тези.
Схожу форму тестових завдань, а саме есе , широко використовують у Європі. Під час написання есе потрібно не просто пригадати знання, щоб вибрати правильну відповідь, а також зв’язати між собою факти та принципи, забезпечити логічність викладу і обґрунтувати добір цих фактів. Таке завдання несе інформацію про процеси мислення й такі якості випускника, як критичне мислення, здатність інтерпретувати ідеї, відрізняти факти від суджень, робити обґрунтовані висновки тощо.