Головна | Реєстрація | Вхід | RSSНеділя, 12.05.2024, 11:27

Сайт учасників ЗНО-2012 м.Стрия

Меню сайту
Категорії розділу
Мої статті [8]
Наше опитування
Яким чином Ви готуєтесь до ЗНО
Всього відповідей: 468

Каталог статей

Головна » Статті » Мої статті

ЗНО 2010: англійська в моді
Цього року переважна більшість вищих навчальних закладів вимагала від випускників сертифікати ЗНО лише з двох предметів. Гуманітарні - з української мови і літератури та історії України. Природничі, технічні до обов'язкової для усіх ВНЗ мови і літератури додавали, як правило, математику. Наступного року життя вступників ускладнюється.
 
Треба буде проходити тестування не менше як з трьох предметів. Деякі університети і академії вже оприлюднили на своїх сайтах перелік конкурсних предметів. На окремих спеціальностях обов'язковою чи на вибір абітурієнта зазначено іноземну мову. Це може бути англійська, німецька, французька або іспанська мови. Немає сумніву у тому, що переважна більшість випускників обере англійську мову - мову міжнародного спілкування.

У Львівському регіональному центрі оцінювання якості освіти відбувся всеукраїнський семінар методистів з іноземних мов регіональних центрів оцінювання якості освіти та обласних інститутів післядипломної педагогічної освіти. Фахівці обмінялись досвідом щодо підготовки екзаменаторів із іноземних мов, які перевірятимуть роботи вступників. Йшлося про пробне тестування, створення сайту з тренувальними завданнями, удосконалення критеріїв оцінювання відкритого завдання тесту та як ефективніше готуватися до ЗНО-2010 і учням, і вчителям. Саме про це і розпитував я методиста з іноземних мов Львівського центру Аллу Юрченко.

Пані Алло, чи маєте ви узагальнену думку вчителів-практиків, педагогів вищої школи щодо змісту тестових завдань, відповідності їх шкільній програмі, рівня складності?

Цього року тестування з іноземних мов проводилося вперше. Приємно відзначити, що учасники ЗНО Львівської області з англійської мови показали найкращі результати в Україні щодо кількості найвищих набраних балів. Під час "круглого столу" з освітянами заступники директорів спеціалізованих шкіл м. Львова погодились з тим, що тести оптимальні, та були висловлені пропозиції щодо їх удосконалення. Не виключено, що з кожним роком тести будуть ускладнюватися. Щодо англійської мови, то нарікання на складність тестових завдань звучали здебільшого з боку тих вчителів, які використовують у навчальній практиці тільки підручники наших українських авторів. Ці вчителі і ці діти не могли як слід підготуватися до тестових завдань. При підготовці до ЗНО ми радимо користуватися автентичними підручниками і словниками видавництв Оксфорд, Кембридж, Лонгман, Макміллан та інших всесвітньо відомих брендів.

Школи їх отримують?

Ні, ці підручники треба купувати у магазинах. Є широка дистриб'ютерська мережа. Фахівці-методисти цих видавництв проводять презентації, інтерактивні семінари-навчання у закладах освіти, на яких показують, як користуватися новітніми автентичними підручниками. Це стосується не лише англійської, а й усіх іноземних мов.

Ще 2008 року Український центр оцінювання якості освіти обіцяв видати окремою книжечкою методичний посібник з іноземних мов, але цього не було зроблено через брак коштів...

В Інтернеті можна знайти примірники усіх апробованих тестових зошитів. До кінця листопада буде завершено розробку тренувального тестування з англійської мови. Воно буде розміщене на сайті Львівського РЦОЯО. Радила б і учням, і вчителям частіше заходити на цей сайт.

А щодо друкованих методичних посібників, яких все більше з'являється у наших книгарнях?

Не варто беззастережно купувати будь-яку книжку, яка пропонує тести ЗНО. Звертайте увагу, чи має та література гриф Міністерства освіти і науки чи Українського центру оцінювання якості освіти.

Учні дуже раділи, коли дізналися, що цього року не буде такої складової тестування як аудіювання, тобто сприймання мови на слух. А це вже неповноцінна перевірка знання іноземної мови...

Так, для якісного оцінювання має бути і аудіювання, і говоріння. Але наступного року цих складових не буде, насамперед, через брак коштів і технічні проблеми. Адже усі пункти тестування треба забезпечити якісною відтворювальною апаратурою, грамотним, хорошим начитуванням текстів, щоб не було потім апеляцій. Але, думаю, через кілька років ми до цього прийдемо.

Чи не доцільно було б розробити тестові завдання двох рівнів складності з іноземних мов - окремо для вступу на факультети іноземних мов, міжнародників і, скажімо, для природничих факультетів?

Це питання дискутувалось під час всеукраїнського семінару методистів з іноземних мов, і така модель проведення тестувань схвалена фахівцями Українського центру оцінювання. Якщо це станеться, то не раніше 2011-2012 років...

Тестові завдання з іноземних мов передбачають і комп'ютерну перевірку, і так звану відкриту частину, яку перевірятимуть "вручну" екзаменатори. Завжди є загроза суб'єктивізму в оцінюванні...

Іноземних мов це стосується меншою мірою, ніж, скажімо, оцінювання міні-твору з української мови і літератури. У нас чіткіші критерії, відповідні ключі оцінювання. Львівський центр першим серед регіональних центрів розпочав навчання екзаменаторів з англійської мови до ЗНО-2010. Перевірка відкритої частини - це робота за чіткою інструкцією, затвердженою Українським центром оцінювання. Цього року у ЛРЦОЯО при перевірці робіт з англійської мови працював 101 екзаменатор з трьох областей, які перевірили 6 тисяч 19 робіт. Наступного року кількість робіт може значно зрости, збільшиться і кількість екзаменаторів.

Що передбачає ота відкрита частина тестового завдання?

Вона передбачає перевірку навичок письма, використання мови і складається із завдання на заповнення пропусків та завдання з розгорнутою відповіддю. В першому завданні пропонується заповнити пропуски у тексті лексичними одиницями, необхідними відповідно до контексту. В другому завданні треба створити власне висловлення у письмовій формі відповідно до запропонованої комунікативної ситуації.

Є такі предмети, які можна скласти без репетитора. Щодо іноземної мови, мені здається, це виключено...

Я б так не сказала. Залежить від того, який рівень викладання іноземної мови у школі. У Львові є чимало шкіл з поглибленим вивченням іноземних мов. Я викладаю у школі номер 46 з поглибленим вивченням англійської мови імені В'ячеслава Чорновола. Спеціалізований клас ділиться на групи по 8-10 учнів, 5 годин мови на тиждень, спецкурси з ділової англійської, країнознавства, літератури Британії і Америки, технічний переклад, тобто 8 годин мови кожного тижня в старших класах. Двоє моїх випускників, готуючись без репетитора, набрали на тестуванні від 185 до 200 балів. Звичайно, якщо у школі дві години на тиждень, то без додаткових занять і консультацій не обійтися. Не конче йти до репетитора. Більш ефективним є вмотивоване систематичне навчання в школі з фаховим вчителем і гарним підручником.

Скільки, на вашу думку, мав би витрачати учень щодня на самостійну роботу, щоб мати добру чи відмінну оцінку?

Думаю, не менше години. Як у спорті, музиці, тренування має бути систематичним і безперервним. Це стосується і учня, і вчителя...

Автор: І. Допитливий

По матеріалам: Високий Замок
Категорія: Мої статті | Додав: ViktorA (16.11.2009)
Переглядів: 5478 | Коментарі: 3 | Рейтинг: 2.0/3
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Форма входу
Наші друзі

Освітній портал
Стрийська ЗШ №2 


Пошук
Статистика

Онлайн всього: 1
Заблукало: 1
Поважних відвідувачів: 0

Copyright MyCorp © 2024
Безкоштовний конструктор сайтів - uCoz